Rowans & Sherpa's Programma

Garderobedienst (ipv heitje voor een karweitje).

Elk jaar op Paaszaterdag is het "Heitje voor een karweitje".
Dit is een actie om waarbij Scoutingleden klusjes doen om geld te verdienen, vooral voor het grote zomerkamp.
Maar de Explorers doen dan wat anders want die moeten overdag vaak werken en/of sporten.
Op deze zaterdagavond is er namelijk muziek in de Raaijhal en de Explorers zijn gevraagd om daarvoor de garderobe te verzorgen.

Hiervoor moeten alle Explorers tussen 17:30 en 17:45 in de Raaijhal verzamelen.

Doe wel je rode Explorers T-shirt aan, zodat je herkenbaar bent voor de gasten en de organisatie, er zijn namelijk geen backstage passen.
Die concertgangers staan al vroeg van tevoren voor de deur te wachten, met hun spulletjes, dus daar kun je misschien niet meer naar binnen.
Kijk dan of je aan de zijkant (bij de vrachtwagen/toiletwagen die er dan is) via de grote sporthal naar binnen kunt glippen.

Het is vooral aan het begin en het einde van de avond erg druk met de jassen, zeker bij slecht weer.
Dan zal er stevig doorgelopen moeten worden, dus doe sportschoenen aan, in ieder geval geen gladde zolen.
Tijdens het optreden is het rustig en kunnen we wat "knakken" of andere gezellige bezigheden doen.
Wel komt er af en toe iemand een jas halen of brengen en die moet natuurlijk meteen geholpen worden.
In het holst van de nacht (ergens tussen 00:00 uur en 02:00 uur) stopt de muziek en wil iedereen weer met hun jas naar huis, die wij dan snel moeten uitgeven.
Je bent dus de hele avond weg.

Als je nou echt niet kunt, meld je dan even af!
Of misschien kun je ook wel met Heitje voor een Karweitje meedoen? Dat is vanaf 10:00 uur op het 14 oktoberplein.