Introductie 2011

Bij de Explorers maak je zelf het programma.
Dat betekent dat je zelf een activiteit moet bedenken, uitwerken (wie en wat heb je nodig) en organiseren.
Dit hoef je niet in je eentje te doen, maar in een klein groepje. Meestal met 2 man.
Deze avond maken we de groepjes en krijg je de tijd om een activiteit te bedenken, maar dat kun je vantevoren natuurlijk ook al doen.
De leiding is er voor je om vragen te beantwoorden en eventueel voor tips, aanwijzingen en inspiratie.

Daarnaast hebben we bij de Explorers andere regeltjes en gebruiken dan je bij de Scouts gewend was.
Dus voor de overgevlogen Scouts en als opfrissing voor de "oude" Explorers, vertellen we hoe het er bij ons aan toe gaat.
Ook nemen we deze avond even de tijd voor de ledenadministratie en leggen we de activiteitenkalender vast.

Bij de Explorers dragen we op normale vrijdagen een speciaal T-shirt met ons eigen logo erop.
Deze intro-avond schrijven we op welke maat je hebt. De volgende keer krijg je het shirt dan uitgereikt voor 15,- euro.
Je kunt deze avond ook alvast het geld meenemen want misschien hebben we jouw maat nog op voorraad. Dat geldt ook voor het uniform.

Bij officiële gelegenheden dragen we het echte uniform.
Die kun je bij ons huren voor 5,- euro per seizoen.
We dragen het uniform bijvoorbeeld bij overvliegen, (weekend)kamp, kerstactie, kersthike, installatie en de nationale dodenherdenking op 4 mei.
We hebben een aantal uniformen die je deze avond kunt passen.
Maar kijk zelf vantevoren thuis alvast welke maat je normaal hebt, of komend jaar denkt nodig te hebben.
Ben je net overgevlogen van de Scouts, dan hoef je vanavond je oude uniform dus niet meer aan te trekken.
Je das mag je thuis houden tot je geïnstalleerd bent.

Tenzij we anders melden, verzamelen we altijd tussen 19:45 en 20:00 op de bovenverdieping van de blokhut.
Dan kunnen we het programma draaien van 20:00 tot 22:00 uur. Na 22:00 kun je meestal nog wel gezellig blijven hangen.

Je kunt ook alles nog even teruglezen in de informatiebrief  (PDF, 377k)