Explorers Installatie 2014

Installatie 2014

Vrijdag 4 april was het weer zover: de installatie.
Alle nieuwe Bevers, Welpen, Scouts, Explorers, Roverscouts en leiding kregen een das en insignes, waarmee ze kunnen laten zien een echte Bever, Welp, Scout, Explorer, Roverscout of Leider te zijn.
Iedereen die dit jaar is overgevlogen of begonnen kreeg dan eindelijk het zuur verdiende installatieteken en speltakteken.
Nou ja, bijna iedereen dan.

De installatie begon om 18:30 bij de blokhut.
Bij deze feestelijke gebeurtenis waren natuurlijk alle ouders, opa's, oma's, broers, zussen en vrienden welkom.
Na deze installatie (die tot ongeveer 19:15 duurde) gingen de Bevers, Welpen, Scouts en Explorers gezamenlijk een dierengeluidenspel doen.
Dit programma duurde tot 21:00 uur en werd afgesloten met wat lekkers bij het kampvuur.

Maar waar moeten die nieuwe insignes nou komen?
Op je linker borstzak komt het installatie-insigne (de "Franse Lelie").
Op je rechter borstzak komt het speltak-insigne (de "Explorers").
Het "St. Theobaldusgroep Overloon"-groepsnaambandje komt helemaal bovenaan op je rechter mouw.
Tip voor het dasriempje: als je het riempje aan de binnenkant met een speld aan de das vast maakt, raak je hem nooit meer kwijt!

Bekijk ook de foto's van de installatie!
installatie (archieffoto)