Dorp Hotsjietonia

Hotsjietonia

Hotsjietonia is een dorp waar alle themafiguren van de bevers wonen. Elk figuur heeft zijn eigen activiteitenbegebied.

1) Uitdagende scouting technieken
2) Expressie
3) Sport & Spel
4) Buitenleven
5) Internationaal
6) Samenleving
7) Identiteit
8) Veilig & Gezond

In Hotsjietonia vind je deze acht activiteitengebieden terug. De huizen van de bewoners staan in bepaald activiteitengebied.

In het midden van het dorp vind je een dorpsplein met een vlaggenmast. Dit is het activiteitengebied Samenleving. Rondom dit dorpsplein vind je de andere activiteitengebieden. In het noorden bijvoorbeeld ligt het bos waar Bas Bos en Rebbel wonen. Een ideale plek voor buiten activiteiten (Buitenleven)!
Aan de rand van het dorp stroomt ook een rivier; hier ligt de boot van Sterre en Steven aangemeerd. Sterre en Steven kunnen gemakkelijk wegvaren met de boot; dan kom je op andere locaties (Internationaal).
Vlakbij de boot staat het huis van Stanley Stekker. Hier is plek genoeg om Uitdagende Scoutingtechnieken te doen.
Ten zuiden van het dorpsplein vind je Expressie. Waar anders kun je dat doen dan bij het huis van Keet en Fleur Kleur?

Helemaal aan de linkerkant van het dorp vind je het spelveld. Balkjes om op te lopen, een klimhuis om in te klimmen en af te glijden en natuurlijk gras, ideaal voor actieve Sport & Spel activiteiten.

Noa hoort bij het activiteitengebied Identiteit. Hier kun je weer even bij jezelf komen of je verjaardag vieren. Met professor Plof in de buurt is het soms een beetje gevaarlijk, Rozemarijn let goed op de kinderen. Hier kun je een programma doen rondom Veilig & Gezond. Introductie nieuwe beverthema

Hoewel de huizen van de bewoners in een bepaald activiteitengebied staat, betekent dit niet dat je met deze figuren alleen activiteiten uit dat gebied doet. Met Fleur en Keet Kleur kun je ook op de andere activiteitengebieden uitdagende en leuke activiteiten, met een creatieve inslag.

Zo wil Stanley best wel helpen met het bouwen van een spannende hindernisbaan als Stuiter gaat sporten. En bij Noa kan je liggend in de kussens lekker naar de wolken kijken, dieren in de wolken zien en ze nadoen.

Bevers@ScoutingOverloon.nl