Explorers Winterkamp

Kersttocht 2011

Het heeft even geduurd, maar het was eindelijk winter. Er was weer sneeuw gevallen, al was die meteen weer weg.
Dus het was weer tijd voor de Kersthike!
Na al het eten met Kerst had iedereen er ook wel weer de energie voor.
We liepen dit jaar weer met de GPS, zonder routebeschrijving zoals de Scouts.
Ondeweg waren wel een aantal posten waar we ook wat Scouts tegenkwamen.
Alleen in het begin kwamen we geen Scouts tegen, want wij liepen een stukje verder.
Toch was het dit jaar niet nodig om iemand op te pikken omdat het te laat werd.

De tocht werd gehouden op woensdag 28 december. We vetrokken om 09:00 uur bij de blokhut in Overloon.
We liepen via vier tussenpunten (posten met puzzels of opdrachten) naar blokhut "Op Goede Voet" in Mill.
Je kunt nu met de GPS-tracks bekijken hoe iedereen gelopen heeft!
Klik hier voor de online versie in Google Maps!
Of klik hier voor de offline versie in Google Earth.
(Klik hier om Google Earth te downloaden. Let op, standaard staat er teveel aangevinkt)
De track van de jongensgroep heet Rowans (blauw). Die hebben de Gouden Tips over de gezichtjes en de slagboom dus niet opgevolgd.
De track van de meidengroep heet Sherpas (roze). Die hebben dus een grotere omweg om de bergen heen gemaakt.
De track van het uitzetten heet Explorers (rood). Die loopt vanaf De Quayweg / post 3 gelijk met de route van de Scouts (groen).
Op donderdagmorgen rond 10:30 uur waren we weer terug.

Alle belangrijke informatie stond in het "briefje". Vooral warme kleding en GOEDE wandelschoenen waren belangrijk.

's Avonds hebben we nog leuke activiteit gedaan: we zijn wezen discobowlen bij Erica in St. Hubert.
Ook bekeken we natuurlijk weer de films van de afgelopen zomerkampen.
Wil je daar ook wat van zien, bekijk dan de trailer van de Scouts film op YouTube!

Explorers@ScoutingOverloon.nl
Scouting St. Theobaldusgroep Overloon, afdeling Explorers   explorers@scoutingoverloon.nl